Welkom op mijn blog, Leuk dat je komt kijken! Volg mijn blog berichten, reageer, bekijk wat ik gemaakt heb en ga zelf lekker creatief aan de slag met mijn DIY's. Veel plezier! xx

Follow me on instagram

zaterdag 7 april 2012

Judelicious: Lekkere cake voor beginners!

Judith is aan het bakken geweest en hier is haar recept. Makkelijk om te maken en heerlijk voor bijv. de Pasen. Versier het op een leuke manier en nodig je vriendinnen uit voor een high tea!




Het eerste wat ik zelf alleen heb gemaakt is cake en toen had mijn vader het nog laten aanbranden, want ik moest daarna weg :). Ik heb het nu zo vaak gemaakt dat ik het gewoon uit mijn hoofd kan.
Koopmans Boerencakemeel
Ingredi├źnten:
- 250 gr roomboter
- 250 gr witte basterdsuiker
- 4 eieren
- 1 zakje vanillesuiker
- 250 gr koopmans boerencakemeel / zelfrijzendbakmeel (als je koopmans meel gebuikt moet je even goed op het pak kijken want er zijn er 2. Deze hier naast moet je hebben)
  1. Zorg dat de boter op kamertemperatuur is en doe het dan in een beslagkom mix het even en doe dan de suiker erbij.
  2. Als dat goed gemixt is doe je 1 voor 1 de eieren erbij, als alle eieren er in zitten moet je zeker nog 5 minuten blijven mixen want dan word het lekker luchtig. 
  3.  Doe er beetje bij beetje meel bij en roer het geheel voorzichtig door elkaar, als je het te wild en snel doet word het niet meer luchtig.
  4. Als het goed gemengd is kan het in een cakeblik, maar ook in cup-cake vormpjes of in het apparaat waar Elisa het al over had.
Oven:
Cupcakes: 200 ̊C, 20 min.
Gewoon in cakeblik: 50 tot 60 min.
Cupcake maker: 15 min.

Prik altijd nog even met een sat├ęprikker als ie er droog uitkomt is de cake gaar
Als het klaar is kan je er natuurlijk van alles mee doen. Je kan het versieren met marsepein, fondant, ganache of glazuur.

Tip: Doe eens iets anders erbij in je beslag, probeer eens  chocola, nootjes, cacao in of nog meer natuurlijk.

Ik hoop dat het lekker wordt en veel plezier!
PS: op deze site staan trouwens hele mooie cup-cakes http://smilepanic.com/lovely-cupcakes maar dat vind ik zelfs nog moeilijk.

Bakken is een kunst opzich, dus voor de creatievellingen onder ons: laat je gaan met dat fondant en marsepijn en maak er een mooie creatie van!

1 opmerking: