Welkom op mijn blog, Leuk dat je komt kijken! Volg mijn blog berichten, reageer, bekijk wat ik gemaakt heb en ga zelf lekker creatief aan de slag met mijn DIY's. Veel plezier! xx

Follow me on instagram

zaterdag 30 juni 2012

Judelicious: cookbooks




Judith says:

'Ik vind Jamie Oliver echt helemaal geweldig. Ik kijk bijna altijd zijn programma: jamie’s 30 minute meals (op dinsdag en vrijdag om 16:35) en toen mijn tante het boek met al die recepten aan mijn moeder als cadeau had gegeven, zat ik de hele tijd diep in dat boek, en daarom mocht ik het hebben van mijn moeder en ik heb er nu al een aantal dingen uitgemaakt. Sommige dingen zijn echt heel lekker, maar andere dingen zijn echt een flop. De pizza bijvoorbeeld die is echt zo lekker hé, maar de couscous met peper en peterselie niet en die leek mij echt heel lekker. En je krijgt trouwens echt niet alles af in een half uur. Het boek is wel een beetje prijzig (29,95), maar echt een aanrader.


Een ander kookboek die ik heb is van Fiona Cairns, het verjaardagstaarten boek.  Zij is echt de koningin van de taarten, ze heeft zelfs de royal weddig cake van william and kate gemaakt en die is zo mooi! Maar alle taarten in dit boek zijn prachtig, ook echt een aanrader. Hier heb ik nu 3 taarten uit gemaakt en die waren best goed gelukt. Sommige taarten zijn nog wel heel moeilijk, maar bij elke taart staat dan ook een kaarsje. 1 kaarsje is makkelijk, 2 kaarsjes is iets moeilijker en 3 kaarsjes is moeilijk. Maar ja als je maar genoeg blijft oefen lukt het ooit wel een keertje.

Royal wedding cake:


En gisteren heb ik nog een boekje besteld, I love macarons. Ik heb nog nooit macarons gegeten maar ze lijken me zo lekker en ze zie er ook zo leuk uit en je kan er heel veel mee variëren. Macarons zijn een soort koekjes van suiker, eiwit en amandelmeel (gewoon gemalen amandelen) je zet er dan 2 op elkaar en daar tussen zit een lekkere vulling. Ik hoop dat het gauw aankomt, want ik kan niet wachten om het te maken!'

Zijn ze niet schattig?:


Inmiddels heeft Judith haar boekje binnengekregen en dit is het resultaat:


1 opmerking: